2009-10-30

Bus eller godis? Va?!

OK. Jag säger bara en sak. Den här högtiden. Den förvirrar mig. Allhelgonaween. Vad heter den? Och när är den?

Handlarna är väl överlyckliga. Massor av olika dagar att stå i långa köer på Buttrick's. Bäst man köper rejält mycket, när det nu är så löst i konturerna med alltihop.

Det kommer barn, i alla fall. Och ringer på. Idag, fredag. När jag trodde att det var igår. Eller imorgon, möjligen. Inte hade jag köpt något godis i alla fall.

Om jag säger så här: Svin, pärlor <=> sjuåringar, Valrhona Manjari*.

(*Världens godaste choklad; 54 kronor för 70 gram.)
.

4 kommentarer:

L. sa...

Ja, hjälp. Här kom det barn på fredagskvällen, och jag lirkade fram någon godisbit. Sedan kom barnen på lördagskvällen, och de första som ringde på var _samma barn som kvällen innan_!
- Men, ni var ju här igår?!
- Jaa...?
Näpp, då blev det inget, tyckte jag. Nån måtta får det väl ändå vara. De andra barnen som var ute på fredagen hörde jag senare säga att "vi fick ihop så mycket godis igår, så vi går idag igen!". Logik? Ett par av gängen som kom idag hade i alla fall ritat gulliga Halloween-kort med med småläskiga dikter på! :-)

...in the days of Rory sa...

haha! det kom barn till oss med, var helt oförberedd + frågade om det gick bra med kakor. det verkade funka :) var chokladdoppade rån, så nästan som kexchoklad ju.

Anonym sa...

Om det betyder att jag får valhrona så ska jag klä ut mig till spöke.

Glimra sa...

Ni är alla välkomna till mig på god choklad. Jag slutade ge barn den samma stund som jag började.