2009-10-16

Mera mera: Internet!

Jag vill lägga till en sak på listan över saker jag vill ha mera av i mitt liv: Internet. Jag är kär i Internet. <3

Jag har suttit och läst bloggar om nätet och sociala medier i flera dagar nu, och jag minns plötsligt (igen) hur R-O-L-I-G-T det är att utveckla nya webbgrejor. Tiden på Unusual 1999 när jag var med i två stora namnkunniga webbprojekt. Allt jag gjorde med Morr åt KTH och Vin- & Sprithistoriska museet. Hur uppskattade vi var på Skandia när vi kom in och skrev om deras webbtexter strax efter att de kom på att de behövde förbättra sitt bemötande. Och hur roligt vi haft med kreativa möten inför nya pppension.se.

Jag gillar människorna. Det är gott om energiska, kreativa, positiva människor i webbranschen. Och man kan faktiskt komma på helt nya saker.

Jag gillar de sociala medierna. Jag har överlevt tack vare dem hela senaste året, där jag suttit ensam på mitt kontor. Vi ses på Facebook, vi babblar på FL, vi hörs på mejlen, ni lägger till mig på Linked In ... alltså finns jag! :-)

Så, såhär: Byråkrater, studenter, sekreterare och informatörer i kommuner och myndigheter: jag gillar verkligen er också. Hålla kurser för er har sina sidor, liksom att granska era rapporter, och jag tänker inte alls sluta med det. Det ser jag gärna som varmrätten i mitt yrkesliv.

Men Internet är det gottiga: Twitter är en amuse-bouche, webbtexter är förrätten, e-tjänster en mellanrätt, bloggarna ostbrickan, och facebook är en sprudlande fruktsallad till efterrätt.

Och jag är sååå hungrig!

Inga kommentarer: