2009-11-21

Har inte tid att spara tid.

I flera år har jag sett framför mig hur mycket smidigare företagandet kommer att gå när vi väl fått på plats ett bra datasystem där vi samlar alla kunder, projekt, fakturor och konsulter, så att vi lätt och snyggt kan ta fram information som kanske "hur mycket har våra RÖDHÅRIGA konsulter fakturerat från UTBILDNINGSPROJEKT hos KOMMUNER som utförts i JANUARI?", eller citat från nöjda företag där vi skrivit webbcopy, eller ...

Jag har också insett att det finns verktyg för att hålla koll på vad man ska göra och få det gjort (Getting things done-verktyg :) som troligen skulle göra vardagen smidigare och göra att jag kände mig säkrare på att jag gör rätt saker.

Dessutom finns det massa lösningar för smidigare backup, smidigare tidrapportering, smidigare fakturering, smidigare bokföring ...

Men jag har INTE TID! Det känns helt oöverstigligt att skaffa mig bra nog koll för att kunna välja de mest relevanta systemen. För att inte tala om att föra över all hittills genererad information till den nya databasen, eller den nya digitala kalendern, eller vad det nu skulle vara.

Var är kloningsmaskinen? Snälla, ge mig den.
.

Inga kommentarer: