2009-11-04

Jag har en liten samling. Med bra folk.

Många gånger stöter jag på folk som jag verkligen gillar. Oftast är det en person som beställer en utbildning eller en texttjänst av mig. Det känns som att vi klickar, och så känner jag att jag vill samla på dem.

Jag vet inte riktigt vad jag ska ha dem till, bara.

Några av dem har fått vara referenser när jag ska lämna anbud eller offerter på liknande tjänster som de har köpt.

MEN nu har det gått så många år att jag kommer ett varv runt på vissa. Plötsligt dyker det upp ett hål där jag vet exakt vem jag ska stoppa. Plötsligt söker någon av dem jobb, och då kan jag skicka deras meritförteckning till någon av de andra.

Och någonstans är det lite som att jag har ett utspritt droppregn av ambassadörer där ute. Förr eller senare får ju någon av dem samma uppenbarelse: ”Ah, i det här hålet ska ju ANNA in.”

Alla vinner.

Vilka känner du, som jag borde träffa? Och vilka slags människor vill du träffa?
.

Inga kommentarer: