2011-04-23

Someone to watch over me

Igår fick jag en stark vision igen. Ur en hästbok från när jag var sådär kvart i tio. Ett barn som ridit vilse i farliga bergen med bergslejon och andra obehagligheter. Och när barnet utmattat somnar på marken ställer sig hästen stark och stolt över barnet, och vakar hela natten.

Har du någon sådan i ditt liv? Någon som vakar över dig så att du kan vila?

Så kände jag också att min farmor har varit just det. Jag insåg att hon verkligen och faktiskt skulle dö för mig.

Känslan kom stark igen, att livet ÄR just den känslan av samhörighet. Att meningen med livet är kontakten med de andra.

2 kommentarer:

Jennie sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Jennie sa...

Svårt det där. Egentligen vill jag ju kunna vilja ha den där "övervakaren" även om det för mig till större delen innebär rädsla och skräck för att den ska överge mig.

Fri från de som behöver mig vill jag dock inte vara. Bortsett från det underbara i deras kärlek och sällskap så behöver jag dem för att kunna hålla fokus.