2011-07-06

Ställ de dumma frågorna! Det är då du lär dig mer.

Jag vet vad jag är bra på. Jag vet också vad jag inte är så bra på. Jag kan verkligen rekommendera att ställa dumma frågor och be om hjälp.


Igår bland rosorna och rosén på ett trädgårdsmingel ställde jag några av mina frågor till en som kan mycket om de politiska strategierna och "hur man gör" i Almedalen. Min starkaste referens om politiskt arbete är teveserien West Wing (Vita huset). Där får man en inblick i många av de amerikanska oskrivna reglerna om hur man gör för att få bäst genomslag, var man säger vad, osv. Självklart finns det människor även i Sverige som efter många år vet enormt mycket om finliret.

Det var spännande att höra hur han hade uppfattat Reinfeldts tal, hans tanke om vad man normalt utnyttjar Almedalstalet till och vad man inte brukar göra i just det forumet, osv.

Och så känner jag mig genast mindre dum.

Inga kommentarer: