2009-10-23

Genreglädje: jag kommunicerar, alltså är jag

Jag älskar att känna mig genreförvirrad! När jag kommer på en sak som jag vill säga, ska jag då meddela det i ett
  • brev
  • telefonsamtal (mobil/fast/skype/video ...)
  • sms
  • mejl
  • meddelande på Facebook
  • logginlägg på Facebook hos mottagaren
  • eget logginlägg
  • eget statusmeddelande
  • chattmeddelande
  • kvitter på Twitter
  • dm på Twitter
  • inlägg på bloggen
  • personligt möte med mottagaren ... en fika typ, alltså :-)
Då har vi inte ens börjat prata om till exempel alla Youtubevideor ... Man kan också göra en graf på Graphjam om hur man använder Facebook. Eller skicka en länk till en vän med en serie om hur livet kan se ut nuförtiden. Som att glömma bort en oerhört central kanal för att hjärnan är fylld med andra. Internet och dess möjligheter regerar, helt enkelt! Gränsen mellan filosofi och Internet kanske inte ens finns längre.

Jag är en expressiv person, och jag bli mer glad för varje ny kommunikationskanal jag kommer över. Livet känns mer kreativt och utmanande med alla dessa möjligheter till kommunikation.

.

Inga kommentarer: